Про цей прилад сказано й написано вже багато. Але тема не перестає бути актуальною. От тільки акценти змістилися. У незаконності й недоцільності використання "Візира" уже не сумніваються, напевно, навіть самі даішники. Головне зараз для автолюбителів - навчитися правильно захищатися від "завізирених" фантазій.

"Чому співробітники ДАІ не зупиняють порушника при фіксації правопорушення приладом "Візир", є загадкою, - розповів адвокат Національної Правової Палати Ганна Гранкіна учасникам інтернет-конференції, організованої ЛІГА:ЗАКОН. - Для того щоб зупинити це свавілля, МВС України повинне раз і назавжди роз'яснити співробітникам ДАІ, що "Візир" може використатися ними тільки з паралельним складанням протоколу на місці події".

Відповідно до Закону "Про міліцію", міліціонер зобов'язаний припинити правопорушення, а не спостерігати за ним. Інспекторові ДАІ чітко запропоновано активно реагувати й зупиняти правопорушення, що відбувається в його присутності. Замість цього даішники стали простими спостерігачами й не виконують покладених на них обов'язків.

Згідно ст. 14-1 КпАП, пристрій, що здійснює фіксацію порушень, повиен працювати в автоматичному режимі, і мати функції фото- і кінозйомки, відеозапису. "Візир" же не дозволяє працювати й фіксувати транспортні засоби в автоматичному режимі, без втручання людини. Інспектор, нажавши кнопку фіксації, самостійно вибирає відповідний проміжок часу, запам'ятовуючи обраний ним автомобіль і місце.

Куди приходять "листи щастя"?

Постанови в справі про адміністративне правопорушення разом із квитанцією по сплаті штрафу за порушення ПДР приходять за адресою реєстрації власника транспортного засобу або водія (залежно від того, відносно кого складена постанова). Отриманий "лист щастя" варто перевірити на помилки, адже деякі з них дозволяють ухилитися від сплати штрафу. Але особа, якій адресовано такий лист, може й не одержати його. Наприклад, у в'язку з тим, що не проживає за адресою реєстрації.

Якщо лист так і не буде отримано адресатом, це, за словами Ганни Гранкіної, "ускладнить стягнення штрафу, адже строки щодо його сплати так і не наступлять". КпАП установлює, що обов'язок оплатити штраф виникає з моменту одержання листа з постановою в справі про адміністративне правопорушення разом із квитанцією на сплату штрафу за порушення ПДР протягом п'ятнадцяти днів. Про те, чому розсилання "листів щастя" порушує права людини, ЛІГА:ЗАКОН повідомляла в матеріалі "Эффект Допплера - Луценко".

Справи судові

Постанова про адміністративне порушення оскаржуються в порядку КАС, але з урахуванням особливостей, передбачених КпАП. Тобто подається повноцінний адміністративний позов із вказівкою позивача, відповідача, третьої особи. Потрібно також прикласти до позову копії для учасників процесу. А особливість, як пояснила Ганна Гранкіна, полягає у звільненні від сплати держмита.

Якщо справа про адміністративне правопорушення буде розглядатися судом (ст. 221 КпАП), порушник повинен бути сповіщений про день і місце розгляду. Адміністративне стягнення може бути застосовано тільки в межах тримісячного строку з моменту здійснення правопорушення. Або ж у межах двох місяців, якщо постанова виносилася органами ДАІ.

Не можна говорити, що всі судді беруть до уваги тільки сторону ДАІ, запевняє адвокат Гранкіна. Дуже часто водії, які не мають спеціальних юридичних знань, не можуть правильно й належним чином обґрунтувати причини для скасування накладення штрафу. Тому, якщо вирішено поборотися з незаконно накладеним штрафом, бажано зібрати якнайбільше інформації про причини скасування штрафу, обґрунтувати адміністративний позов, виокремити ту підставу для скасування постанови ДАІ, яка може бути застосована в кожній конкретній ситуації.

Дуже часто водії не можуть правильно й належним чином обґрунтувати причини для скасування накладення штрафу

У матеріалі "Визир" - несправедливый, ущербный и опасный" ЛІГА:ЗАКОН розповідала про спроби довести неприпустимість використання даного приладу. Як повідомив ЛІГА:ЗАКОН адвокат Вадим Володарський, "Візир" навряд чи скасують, "але механізм "листів щастя" уже припинений саме через численні позови.

А от правильність показань у суді повинні доводити представники ДАІ, тому що обов'язок доведення правомірності своїх дій ч. 2 ст. 71 КАС покладає на відповідача".

Анти-"Візир" - аматорам ризику

Номерні знаки автомобіля повинні бути чистими й досить освітленими. Але багато автолюбителів не гидують використати, наприклад, спеціальні накладки, у результаті чого на "завізованому" зображенні номер не фіксується.

Ганна Гранкіна попереджає аматорів такого экстриму, що відповідно до Закону "Про дорожній рух" і ПДР забороняється експлуатація транспортних засобів з номерними знаками, які закриті іншими предметами, забруднені, перевернені або неосвітлені. Відповідальність передбачена ст. 121 КпАП і становить від 10 до 15 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, а у випадку повторного порушення загрожує штрафом від 15 до 30 неоподатковуваних мінімумів, аж до вилучення транспортного засобу.

 

Автор: Юлия Шешуряк, www.ligazakon.ua

Додати коментар

Шановні відвідувачі! 03.08.2010 року набрав законної сили Закон України "Про судоустрій і статус суддів", яким внесено значну кількість змін до процесуального законодавства. Тому, використовуючи позовні заяви та процесуальні документи, які опубліковані до 03.08.2010 року, звертайте свою увагу на підсудність справ, строки та ін. і перевіряйте чи не змінилися вони! Всі подальші публікації будуть здійснені із врахуванням змін.


Захисний код
Оновити

Infonarium
океан информации

Онлайн помічник

SiteHeart